středa 4. září 2019

Histologie

Druhák zimní semestr.

Tam jde více méně jen o jednu zkoušku z histologie. Je to takový pohodový semestr, oproti tomu letnímu, který přijde. Soustředíte se primárně na tu histolu a zbytek obvykle věnujete na střídačku na naučení na testy na biochemii a fyziologii.

Doporučuju všem dát si histologii úplně co nejdřív, klidně první termín a mít zhruba 6 týdnů volna a pořádně si odpočinout, než začne letní semestr. Není to nereálné, je to úplně v pohodě zvládnutelné.  Taky jsem to tak měla.

Tak něco o tom, jak jsem se připravovala.
Na přednášce jsem byla na té úvodní o mikroskopech a už mě tam nikdo nikdy neviděl, protože po biofyzice jsem o mikroskopech nechtěla slyšet už ani slovo. A žiju.  A mám to. Takže přednášky opravdu nejsou nutné, vše je ve skriptech.

Ten čas na cvikách se opravdu snažte využít, pokud sedíte vedle nějakýho dobrýho parťáka, tak se určitě každou hodinu zkoušejte z těch preparátů. My to takhle dělali celý zimní semestr.Tu hodinu se prostě člověk na to dokáže vybičovat a na konci jsme neměli skoro s ničím problém na poznávání. Fakt silně doporučuju. S tím kreslením se naopak moc nestresujte, pokud se z toho nebudete učit, jakože neznám nikoho, kdo by se z toho učil, protože všichni namalujeme jenom růžový kolečka a pokaždé je jinak pojmenujem. Je to ztráta času, víc je to pro ně než pro vás. Takže rychle načmrkat, abyste dostali podpis a víc se soustředit na ty preparáty na koukání a na zkoušení se. Já osobně ty protokoly nikdy neotevřela.

Skripta oni mají, takže tam není co řešit.  Jen bych doporučila asi Langmanovu lékařskou embryologii. Ta mi vyhovovala hodně třeba na vývoj kardiovaskuláru. Hodně lidí nesnáší embryologii a zápasí s ní, nechce se jim do toho, tak to udělají opravdu jen hrubě nebo přeskakují.. Já ji naprosto zbožňovala. Moje doporučení je nezasklívat ji..i když se vám do toho nechce. Když tu zkoušku někdo nedal, tak kvůli embryologii a ne kvůli histologii. 




Zkouška začíná testem, pak dojde k praktické části, kde dostanete několik nepopsaných preparátů a máte určit, co to je. Jak vám to zkontrolujou, zase vás vykopou na chodbu čekat. To čekání mezi jednotlivýma částma na zkouškách mi přijde to nejhorší.  Potom si rozhodí karty těch, co zbyli a odvedou vás na potítko. Tahají se 2 otázky - embryologie a histologie. Pokud se nic nezměnilo.
Obvykle odvykládáte své otázky a když se jim něco nezdá, doptávají se na záchranné otázky.

Pro detailnější a pikantnější info pište soukromou zprávu, ne všechno musí být napsané černé na bílém.

Ale obecně je to jedna z těch lehčích zkoušek.  Držím palce, ale toto zvládnete! Histola je láska :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji vám za milý komentář :)