středa 4. září 2019

Fyziologie a Biochemie

Druhák – letní semestr. 

Tento semestr byl jinej. Hodně náročnej. Obrovský kvantum učení, předsudky, co slyšíte o ústavech od ostatních. A hlavně se učíte pořád v tahu, pořád něco. Není moc čas vydechnout, takže i psychika si vybere svou část. U někoho víc, u někoho míň. Já si připadala většinu času, že jsem úplně namydlená a nemůžu to přežít. A bulela jsem. Doufám, že ostatní fňukali taky :D



Co se týče fyziologie, opravdu doporučuju chodit na přednášky, jelikož nejsou žádný skripta a máte jen externí literaturu. Tam uslyšíte to, co opravdu chtějí slyšet na zkoušce. Já osobně první semestr,ale moc nechodila, přišlo mi to dost neuchopitelný zezačátku, tak jsem se radši věnovala histologii a učila se sama.

 Učit se doporučuju z Lindy nebo z Guytona, ti, co mají s angličtinou problém sahali po Kittnarovi nebo Ganongovi (tam si přečtěte ledviny,možná obecně věci, co přednášela paní docentka). Všechny jsem viděla a kousek z nich četla, ale Linda u mě vyhrála..i když na poslední chvíli. Měla moc hezky zpracované obrázky, které byly více než tisíc slov. Napsaná byla fakt jednoduše ve stylu ,,když se toto sníží, toto se musí zvýšit, protože..“. A to já sama před druhákem si angličtinou jistá nebyla,ale je to fakt jednoduše napsané.




Mimo tyhle učebnice na takový to rychlý zopakování (něco jako byl memorix anatomie) je atlas fyziologie od Silbernagla. Já si tam jen něco dohledávala , ale některý děcka to tahali hodně.
Úplným základem jsme se odráželi od vypracovaných otázek od Nováka s tím, že někteří pracovali jen s něma, ale to bych asi nedoporučila úplně, protože právě toto bylo častým kámenem úrazu. Génie nepočítám :D

Ze zkoušky jako takové lidi chodili s diametrálně rozdílnýma zkušenostma, podle toho u koho byli. Ono na tom tady docela záleželo, protože to už dopředu říkalo buď bude to příjemná zkouška nebo budeš proskakovat hořícím ohněm. Stejně jako se o každém zkoušejícím říkají pokaždé jiné věci, protože sto lidí, sto chutí. Ale hodně se to odvíjí od nálady. Nejlepší rada je to neposlouchat…hahah. Kéž by to šlo tak jednoduše, že?
Doporučuju si dát fyziologii rozhodně jako první, ta nálada tam prý postupně znatelně klesá a je to horší a horší. Ale byla jsem tam na začátku, tudíž nedokážu porovnat.

Na zkoušce píšete test, ten oni opraví, jestli máte minimální počet potřebných bodů a pošlou vás na praktickou, tam se fakt není vůbec čeho bát. Vylosujete si otázku a zkoušejícího. Já tam byla tak 15 minut i s přípravou. To je ta dobrá část, fakt. Když prospějete, jdete tahat otázky k ústní. Tahají se ze 2 skupiny – A,B. Po přípravě si vás někdo přijde vyzvednout z cvičících, takže nevíte, ke komu jdete, ale dá se to odhadnout. A pak už je to jen na vás
😊

Pro pikantní detaily pište soukromou zprávu.

Biochemie
předmět o kterým se nevedou oproti fyziologii takový řeči, ale v září ho dodělává nebo opakuje podstatně víc lidí, než fyziologii -  100 lidí šlo letos po prázdninách.

Naprosto doporučuju chodit na přednášky aspoň na 1. semestr, je těžší, objemnější a dá se to zvládat v pohodě, když máte na starost jinak jen histologii.  Kéž by mi to někdo řekl před rokem.  Druhý semestr není tak těžký, hodně se prolíná i s fyziologií a tím, co pomalu všichni notoricky znáte z různých předmětů. Je i zajímavější.

Z knih si není více méně potřeba nic půjčovat natož kupovat. U některých jsem viděla atlas, ale není to nutné. Biochemický ústav má jedno obrovské plus oproti fyziologickému. Jsou tam materiály. Jejich materiály. Víte, z čeho se máte učit, to je příjemná změna. Mají všechno perfektně zpracovaný.
POZOR, ne všechny otázky ke zkoušce jsou zpracovaný. Narazila jsem na to několikrát během zkouškového, že se někdo učil po tématech z materiálů a ne podle seznamu otázek a potom si vytáhl nějakou vmezeřenou otázku a nedopadlo to hezky.

 Co se zkoušejících týče, myslím si, že byli všichni hodní, nikdo se nesnažil nikoho potopit, další plus proti fyziologii. Samozřejmě, že se vyptávají, umět to musíte, ale ten přístup byl úplně někde jinde. Hodně se snažili radit, ale na rovinu, když to nevíte, tak to prostě nevíte a nikdo to z vás nevytáhne.

Na zkoušce to probíhá všude tak klasicky test, když dosáhnete hranice, jdete tahat otázky. Je dobrý počítat s tím, že všichni zkoušející zkouší v jedné místnosti. Takže dohromady mluví zároveň 10 lidí a v tom se připravovat není lahoda, pokud neumíte vypnout stejně jako já. Proto je lepší jít hned na začátku, dokud se všichni připravují a je klid.

Fyziola vs. Chemie.
fyziologie mi přišla zajímavější , líp se mi učila, ale bylo to těžší spíš skrz ty zkoušející, ale to vám řekne každej jinak, podle toho, koho měl
😊. Ve fyziologii nejsou materiály, takže jsem hodně času trávila nad tím ,, A z čeho se to mám vlastně učit?“.

Na chemii měli zpracovaný materiály, zkoušející byli hodní, ale pokud pro chemii nehoříte nadšením, tak první semestr byl docela opruz učit se všechny ty enzymy a kofaktory a reakce. Protože ruku na srdce, to si stejně nezapamatujete všechno a ne na dlouho.  Zbyde vám jen ten základ, jak to funguje a zbytek stejně vypustíte.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji vám za milý komentář :)