středa 23. srpna 2017

Přijímačky na medicínu

Přijímačky na medicínu. Téma, které je hodně vyhledávané už během celého roku, než ten obávaný strašák vůbec přijde. Nakoupit správné učebnice,začít se včas učit, ať se šance na přijetí zvyšuje víc a víc. Ale není to tak lehké, všechno má svůj čas a přijímačky na medicínu podle mě nejsou výjimkou. Spíš bych to nazvala jako dětské krůčky. Proto bych ráda shrnula, jak jsem se připravovala na přijímačky já. Když to vezmu kolem a kolem, každý začínáme na nějaké úrovni, kterou se budeme snažit zlepšovat.


Začala jsem biologií v září, protože mě bavila nejvíc a věděla jsem, že z ní budu muset maturovat. Probírala jsem postupně jednu maturitní otázku za druhou včetně rostlin, které na přijímačky na medicínu nejsou potřeba. Nechávala jsem si na všechno poměrně dost času, aby se mi to uleželo. Ne, že bych se učila třeba u člověka 3 orgánové soustavy za den, to ne. Podle potřeby, někdy nebyl čas, protože jsem se připravovala ještě na DSD (Deutsches Sprach Diplom) a někdy jsem si k tomu naopak sedla a udělala víc.

Zhruba o Vánocích jsem se začala intenzivně učit chemii, kterou jsem ve své podstatě dělala zase až do maturity, protože z chemie jsem taky maturovala. A to v mém případě byla spíš panika. Do maturity jsem si řekla, že tyhle 2 předměty musím umět už fakt hodně dobře. Přece jen, ještě se musím naučit fyziku, na kterou jsem si vyhranila 3 týdny po maturitě, co mi zbývaly do přijímaček. Realita byla poněkud jiná. Ano, sice jsem většinu času trávila nad fyzikou, ale stejně mi na zádech seděl ten pocit, že bych měla dělat i biologii a chemii, která se vám, ať chcete nebo ne, začne postupně z hlavy vykuřovat. Nakonec to bylo zhruba tak, že jsem se fyziku naučila za nějakých 12 dní a zbytek jsem pořád opakovala MODELOVKY a různé testy z internetu, co jsem našla dokola a dokola.

ANO, určitě je dobré učit se z modelovek. Já vycházela z modelovek pro LF MU. Hodně tím pochopíte, na co se ptají, jak se ptají, že takhle zpětně v klidu můžu říct, že ať jdete na jakoukoliv školu, pokaždé budou chtít vědět stejné věci. Pokaždé budou chtít vědět, jestli umíte spočítat hmotnostní zlomek, vyrovnat rovnici, chápete, co je Pascalův zákon nebo jak probíhá proteosyntéza.
Musím říct, že v modelovkách LF MU jsem dělala snad jenom fyziku nespočetně krát, biologii jsem projela a řekla si, že je to ok a v chemii počítala hlavně příklady. (Vycházela jsem samozřejmě i z jiných zdrojů).

Pokud někomu dělají problém vzorečky. Já se je učila až nakonec. Víc mi vyhovovalo projít si fyziku jako takovou, pochopit zákony a další věci. Teprve poté se mi lépe pamatovaly i jednotky, značky a vzorečky obecně, protože jsem si pod tím dokázala už něco představit popřípadě odvodit, proč to tak je.

Jelikož jsem se hlásila i na veterinu, tak jsem k přijímačkám potřebovala i botaniku, zoologii a další. Proto jsem sáhla po téhle knížce, kterou strašně moc všem doporučuji, protože se z ní opakovaly i otázky například na přijímačkách v Olomouci a vlastně všude, kde jsem byla. :)

Kromě modelových otázek, na kterých podle mě zjistíte, jak dobře na tom jste určitě je fajn postahovat si testy z minulých roků a zkusit si je. Bývají k nim i odpovědi. Já osobně mám u sebe testy od roku 2011 (LF MU), takže, kdybyste někdo měl zájem, napište.

Z čeho jsem se převážně učila:






Já sama minulý rok hledala rady a tipy, jak se dostat na medicínu, jak si to zjednodušit, co se doporučuje pořídit a podobně..ale během toho jsem zjistila, že žádný klíč na úspěch není. Až na jeden. Odsedět si to. Seďte, učte se, nasávejte informace...poplačte si a zase od začátku. Bolelo to, ale teď chemii, biologii a němčinu i doučuji :D

Ještě bych se chtěla trošku zmínit pocitově..mi přišly na LF UPOL lehčí otázky oproti LF MU, ale na druhou stranu na UPOL se bere méně lidí, protože je to menší fakulta, takže tam nesmíte udělat tolik chyb jako na MUNI. I když jsem měla z přijímaček na LF MU horší pocit.

Jelikož jsem si nikdy moc nefandila, že by to mohlo vyjít i když o mně většina lidí říká, že jsem na sebe tvrdá, tak po vší té dřině vidět na internetu zeleně napsané ,,přijata", je neuvěřitelný pocit. STOJÍ TO ZA TO!!..A teď vy, odpočinete si, až to skončí, jako já teď :)

Děkuji za přečtení článku a pokud budete mít dotazy, neváhejte napsat :)


7 komentářů:

  1. Dobře jsi to napsala ;-) ale já bych to dělat nemohla, koneckonců, jeden doktor v naší skupince stačí, ne? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mno nevím, jestli na vás všechny budu stačit :D

      Vymazat
  2. Gratulace! :) medicína musí být opravdu těžká, takže ti fandím. Já dělala přijímačky "jen" na ekonomku a z matematiky jsem je nezvládla, dostala jsem se na jinou fakultu přes scio testy. A i tak mi to přišlo hrozné a to jsem patřila k nejlepším studentům :D

    Lady Lenna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za podporu, ta bude potřeba :)
      Já bych se o matiku naopak neodvážila ani pokoušet, nejde mi to do hlavy :)

      Vymazat
  3. Ahoj, můžu se zeptat, jaké známky jsi z těchto tří předmětů měla na střední? Jestli jsi excelovala nebo jsi byla spíše pozadu, ale stejně jsi to zvládla?:D Chtěla bych aspoň trošku odhadnout jaké jsou moje šance:DD

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj,mohla by som ta poprosit o tie testy od roku 2011, o ktorych si pisala? Viem, ze uz je to davno co si toto pusala ale tak snad by sa dalo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, rada byh se zeptala, jetsli si nepamatuješ jaké bylo tvé bodové hodnocení z přijímaček. :)

      Vymazat

Děkuji vám za milý komentář :)