pátek 20. října 2017

5 týdnů na medicíně a stále žiju

Krásné ráno, původně jsem si myslela, že budu psát každé dva týdny, chcete mi říct, že jsem v té škole už 5 týdnů? Tomu se mi nechce ani náhodou věřit. Přijde mi, jako bych tam byla chviličku ..a zároveň roky. Co je tedy nového? Jak se to vyvinulo všechno během těch prvních 5 týdnů?


Řekla bych, že se nám už podařilo zajet do tzv. rutiny. Každý týden prostě to stejné že jo. Myslím si, že všichni tu školu milujeme, někteří víc, někteří míň, všichni nadáváme, ale prostě ve finále to tak je. Když si člověk myslí, že na to už konečně přišel, že už mu to jde, přijde něco novýho, složitějšího a je vlastně zase na začátku. :D

Co bych chtěla podotknout je množství, je toho mrtě, všichni máme kruhy pod očima. Předpokládám, že většinu lidí, co to čte, zajímá hlavně anatomie, ale vycházím hlavně z toho, na co jsem byla zvědavá já, před přijímačkama, na začátku školy a i teď je to pořád TA anatomie. Jednoduše, anatomie je super, boží, dokonalá ... a teď mě kamenujte. Je těžká, zatím si to poměrně užívám, protože mě to baví a čekám jen na to, až to bude tak moc těžký, že ju začnu nedávat i já. To přijde, ale v pohodě, počítám s tím. V anatomii jsme tenhle týden ve cvikách naposledy dělali kostru. To znamená, že teď kdybyste se mě zeptali na jakoukoliv část kosti, jak se jmenuje, MĚLA BYCH BÝT schopná ji pojmenovat, to neznamená ale, že to tak je, že.  Od příště si máme donést už pinzetu a začneme dělat klouby to znamená, mokré preparáty. To bude pro nás takový druhý velký bum, protože doteď jsme si prostě hráli s kostma a hodně lidí říká, že když dostaneš kost, nepředstavíš si člověka, to bych nechala asi otevřeně na každýho z nás. Začneme taky prý psát testy na 3-4 otázky, ale to asi záleží na každé skupině, koho má za cvičícího.


Teď bych to chtěla trošku proložit tím, že už jsme měli i imatrikulaci, kde jsme přísahali na insignii. U nás se přísahá v latině spondeo, kdy každý si myslel, jak to v klidu řekne a pak to tam pošeptal, včetně mě. Přišlo mi docela úsměvný, že jsme se po imatrikulaci šli všichni učit anatomii  do kosťárny. Vlastně proč by ne, že.




Musím říct, že docela hodně zápasím s latinou, hlavně s 3. deklinací. Vy, co máte latinu už na střední, buďte strašně rádi, protože se máte čeho chytnout. Naštěstí máme fajn cvičícího, který se nám jen zasměje a chvilkama se teda tváří, že nechápe, proč to nechápem, když každý začíná větu ,, ehmmm..." . Ale věřím, že se to poddá. V 7. týdnu začneme psát i průběžné testy. Naštěstí mám kolem sebe libi (člověka), co se mi snaží pomoct, tak doufám, že to budu moct nějak oplatit, když bude příležitost :D

Flashcards.. :D
























Na biofyziku na přednášky nechodím, protože mi to nic moc nedává, líp se mi to bude učit samotné. Nebo tam jsem, abych měla místo na sezení na další přednášce, ale dělám si něco jinýho. Cvičení máme poměrně rozházený na přeskáčku, ale dejme tomu, že samostatná cvičení, ze kterých mám největší obavu, protože protokoly zaberou kupu času, teprve přijdou.

V angličtině mi teda přijde, že nám dává zbytečně moc úkolů, jakože nějaký cvičení plus online cvičení, nad kterým ztratíte spoustu času, pokud prostě nejste v angličtině hvězda. Ale jde spíš o to, že všechno žere čas.. a ten čas je nesmírně důležitej, abyste ho vložili do toho, co cítíte, že potřebujete.

Ochrana a podpora zdraví, teď mě můžete kamenovat znova, ale prostě mi to nevadí, je to poměrně zajímavý, každýho statistiky neberou, ale nepřijde mi úplně špatný vědět, na co se u nás umírá nejčastěji, kolik se narodí dětí ročně, když opomenu trojčlenku, to je matika a to jde zase krapec mimo mě.

Biologie cvičení mě taky strašně baví, koukáme na krev, svaly, bakterie, určitý typ leukémie pod mikroskopem, což je taková oddechovka. Ale samozřejmě některý týdny jsou lepší než jiný  a naopak.



--------
Kdybyste měli jakýkoliv dotaz na cokoliv, co jsem nenapsala, protože mi to vypadlo..nebo mi nepřišlo, že by to zajímalo tolik lidí, tak určitě napište. Jsem aktivní především na Instagramu, kam přidávám nejčastěji nebo na Facebooku, tak mě můžete kontaktovat  :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji vám za milý komentář :)