neděle 24. září 2017

1. týden na medicíně

Jak to tak bývá, začátky jsou vždycky těžší, ne jenom v tom, že tohle je nový, vyšší level učení, ale také v tom, že jsem vlastně na obrovském campuse a než se člověk vůbec zorientuje, kde má jakou hodinu, kde je knihovna, jak funguje menza a všechno okolo, tak to nějaký ten čas zabere. Takže tenhle týden bych mohla říct, že je týden prozkoumávání, vypůjčení si tuny literatury a taky samozřejmě poznávání lidí, co se mnou chodí do kruhu.





Vím, že je to šílené, ale zatím mě nejvíc baví anatomie - ale to určitě jen proto, že mi to zatím jde a není to úplně těžký. To přijde, já vím, ale chci si uchovat svůj optimismus. S tím je spojené to, že už tenhle týden jsem vlastně byla v kosťárně, abych to viděla, sice je tam hodně částí polámaných a taky jich hodně chybí, ale je dobré to vidět před seminářem, kde se vás už třeba vyptávají a chtějí, abyste něco pojmenovali nebo ukázali. Jinak v semináři jsme byli na pitevnách už převlečení do pláštíků, přezůvek a se sondičkou v ruce. Řekli nám pár odrazujících případů, co se stalo se skalpelem a pak jsme si uř rozebrali kosti a šli na to!

Hned v závěsu je vlastně první pomoc, která mě baví. Na prvním cvičení jsme byli u sv.Anny, což je asi jediný předmět, co nemáme na campuse. Učili jsme se, jak postupovat a resuscitovat. Zkoušeli jsme si to na pannách, které vám ukazují, jestli dýcháte dostatečně a jestli správně stlačujete hrudník. Všichni se ze začátku styděli jít k té panně a zkusit si to, ale na druhou stranu, na výběr jsme taky neměli :D

Moc nemusím angličtinu, ale to tak odjakživa, takže se těším, až si tím projdu a bude konec, ale zachraňuje mě v ní latina.

Ani trochu mě nenadchla biofyzika, na gymplu bych si asi řekla, že by to byl jeden z mých oblíbenějších předmětů, ale tím, že na gymplu už nejsem a mám tu jiné, podstatně lepší předměty, tak musím říct, že jsem neskutečně ráda, že je biofyzika jen jeden semestr.  Spíš tak informace pro vás -  většina lidí doporučuje na přednášky nechodit a já rozumím proč. Mluví o všem a o ničem zároveň, když má prezentaci, tak přečte ty body co na ní jsou, to si můžu přečíst i sama. Nejvíc mě vyděsilo cvičení z biofyziky co přijde, různé samostatné práce - já? To asi bude docela pot a slzy

O hodně předmětech mi přijde, že zatím není moc, co říct, ale mám ještě :
Ochranu a podporu zdraví I.
Základy lékařské terminologie I.
Biologie I.

Jak se to rozjede, bude snazší mluvit o předmětech, dění a jak to zvládám podrobněji, ale teď si zatím musím ucelit názory :)  ALE KRUH DOBRÝ. Jsem fakt ráda za ty lidi, co tam jsou, ale to neznamená, že to oni vidí stejně, že. :D

Co se menzi týče, tak jít tam, jsem dostala odvahu až po několika dnech, protože jsem absolutně neměla tušení, jak to funguje a co mám dělat, naštěstí jsou tam takový fronty, že bylo dost času na rozmyšlení. Jídlo mi tam teda chutná, je obrovskej výběr. Ne jak na gymplu výběr ze 3 jídel a co jídlo to kejda :D

Nejaktuálnější fotky a informace jsou vždy na instagramu, protože je to takové nejpohodlnější. Tak kdo mě nesledujete ještě tak tady:  MŮJ INSTAGRAM

12 komentářů:

  1. Tyjo to musí být super, moc držím palce! Jsem ze zdrávky, baví mě ty zdravotnické obory, ale to co k tomu patří jako je ta biofyzika atd. bych asi nezvládla, takže fakt moc držím palce"

    OdpovědětVymazat
  2. Biofyzika se mi zatím nelíbí no, ale chci tomu dát ještě šanci. Na druhou stranu si nemyslím, že by měla být zrovna biofyzika překážkou :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hodně štěstí v medicíně! :)

    https://vita-brunettes.blogspot.cz/?m=1

    OdpovědětVymazat
  4. KRUH DOBRÝ! Vidíme to stejně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéj, super, to jsem ráda. Už se jenom udržet :D

      Vymazat
  5. Přeji hodně štěstí! :) já obdivuju všechny studenty medicíny, musí to být opravdu hodně těžké a píle bude důležitá. Slyšela jsem, že anatomie je hodně těžká, ale důležité je, že tě to baví a jednou z tebe bude určitě skvělá doktorka :) ty kruhy jsou super věc, bohužel na ekonomce, kam jsem původně měla jít, žádné nebyly a celkově jsem nebyla spokojená ani s výběrem oboru. Tak jdu studovat žurnalistiku, média, marketing... a už se těším :)

    LADY LENNA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I tobě ať se daří a hlavně bych chtěla poděkovat za podporu, která je pro mě moc důležitá :)
      Všimla jsem si, že ty kruhy nejsou všude, prijde mi to super, dava to systém :)

      Vymazat
  6. Studium medicíny teda není nic pro mě, ale obdivuji lidi, kteří na to mají. :) I když jsem slyšela, že anatomie je těžká, vždycky mě něčím nadchla. Lidské tělo je prostě neuvěřitelné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu pro každého to není, to je pravda :)
      Anatomie těžká bude a taky den ode dne těžší je.

      Vymazat

Děkuji vám za milý komentář :)