úterý 15. listopadu 2016

Naše první výstava

Jak už jste se určitě dozvěděli, tak se konala tento víkend (12.-13.11.2016) výstava koček v Semilasse v Brně. Byla to moje úplně první výstava čehokoliv živýho, no, možná jsem se někdy v minulosti připletl omylem na výstavu kaktusů, ovšem na výstavě kaktusů se neozývalo: „Jů, dívej, ten je úžasnej, takovýho si pořídíme!“ a další výkřiky.


Výstava to byla parádní, koček tam bylo opravdu neuvěřitelný množství, lidí nejmíň 3x tolik, to taky způsobilo ten naprosto vydýchanej vzduch na padnutí. A já to tak těžko snáším, připomínalo mi to jízdu šalinou, kdy se v jednom voze veze 70 lidí a jsou zavřený všechny okýnka. Epa chvilkama vypadal, že to taky těžko snáší, dýchali jsme stejně rychle, já se teda stíhal mezitím dopovat kafem, toho jsem měl docela dost, takže v kombinaci s tím horkem se mi podařilo polít Dáju, její mamku, sebe a pána vedle nás. 

Pokud bych to shrnul, tak jako samotná výstava byla super. Trvalo to sice docela dlouho, takže nervičky pak pracovaly, ale bylo tam ohromný množství krásnejch koček, takže nechápu, jak se můžou rozhodovat, která je hezčí. Některý kočky, stejně asi lidi to hůř snáší, tam nechápu, proč je tam ty lidi berou, asi jako když vás rodiče tlačí do hokeje a vy chcete dělat balet. Třeba chvíle, kdy v relativně tichým sále začala strašně řvát jedna číča. No, po přemlouvání ji dostali až na pódium, po ukázce se majitelé sbalili a kočku odvezli už domů do klidu. Nebo když jim z pódia prchla kočka a Diančina mamka ji chytla pod pódiem dřív než prchla. Takže kočičí výstava není taková nuda, jak by se zdálo. Epík to přežil, nezlobí se a byl i úspěšnej a vokukovanej. Je to holt fešák.

7 komentářů:

  1. Na výstave mačiek som ešte nebola, ale verím, že to musel byť omnoho väčší zážitok v porovnaní s výstavou psov. Predsalen mačky nebývajú až tak spoločenské, aspoň nie tie, ktoré poznám ja. Škoda, že sa v mojom okolí žiadna výstava mačiek nerobí. Som síce odmalička psíčkarka, ale v posledných rokoch sa mi začali páčiť aj mačičky. Škoda, že si žiadnu kúpiť nemôžem, s poľovníckym psom by asi nevychádzala najlepšie :( :D

    OdpovědětVymazat
  2. Výstavy koček neznám, ale za to znám dobře výstavy psů, které hodně odsuzuji. Sama jsem nikdy nevystavovala, ty myšlenky mě stihly přejít dřív než jsem si psa pořídila. Stačilo mi, co jsem viděla, a že jsem těch výstav viděla. Hodnocení není vůbec o tom, jak moc zvíře odpovídá standardu, jak vzhledem, tak povahou, ale o tom, jak zrovna padne do oka rozhodčímu a nebo o známostech s majitelem. Nehledě na to, že dnes už většinou jsou všichni natěsnaní na maličkém prostoru (nejlépe všechna plemena v jedné hale), zvířata jsou celý den v malých ohrádkách, přepravkách a znuděně čekají na to, až se dostanou do kruhu, kde je ještě malitelé aranžují do výstavního postoje a běda jestli nebudou stát, tak jak si majitelé přejí...Panečku, to musí pro ně být tak super strávený den! výstavy by měly být jednou z důležitých částí pro uchovnění, (tedy až po zdravotních testech a případně po povahových testech či zkouškách). Ale bohužel tady v ČR je to jedna velká fraška, na které si většina majitelů skrze psy honí ego, aby se mohli chlubit že mají doma šampiona. Ale že těch šampionů tu běhá...je to tak jednoduché toho šampiona mít, ale na to se nehraje.

    Ale píšu jen o pejscích, snad je to u kočiček jiné :-)

    www.yesterdaysmoments.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás na Slovensku je situácia rovnaká. Už dávno to nie je to tom, ktorý pes spĺňa štandard a skutočne je najlepší z danej skupiny. Je to o tom, kto je s kým kamarát a o osobných preferenciách posudzovateľov. V plemenitbe už vôbec nejde o nejaké napredovanie plemená, ale o to, že šampión urobí čo najviac šteniat, čo na tom, že takýmto spôsobom stúpa inbríding a o chvíľu budú všetky jedince príbuzné, hlavne že má každý šteňa po šampiónovi. Takisto nechápem, prečo sa za množiteľov označujú ľudia, ktorí majú raz v živote vrh s nepapierovým psom, ale že chovatelia papierákov pripúšťajú suky pri každom háraní, to je akože v poriadku, to vraj nie je množenie, lebo oni predsa majú PP, nevadí že to zviera rodí celý život.. :-/

      Vymazat
    2. Já to možná vidím asi až moc jako lajk. No o psích výstavách jsem slyšel, ti psi musí nastoprocent poslouchat a když neposlouchají, tak je majitelé, no já nevím, donutí? Taky se tam dějou věci jako lakování chlupů, česání a tak? No a to krásný na kočkách je, že absolutně neposlouchají. Když nechcou, tak nechcou. Určitě se mezi chovateli najdou i fanatici, ale dokud do toho člověk moc nevidí, tak se nějak uklidňuje, že je to v pořádku. A taková malá třešnička. Nejkrásnější miss/missák výstavy byla návštěvníky zvolena kočka domácí bez PP.

      Vymazat
  3. Díky za report. Jen by to chtělo víc fotek. Znám jen výstavy psů z brněnskýho výstaviště, tak si nedokážu představit, že pro kočky Semilasso stačí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom nevidím problém.Já nefotila,ale na Facebooku má spoustu fotek chovatelka :) https://www.facebook.com/dewanncz/?fref=ts
      Jinak jsem si vybrala 3,co se mi líbily,kde je Epíček a ty mám na Instagramu nebo je můžeš vidět v panelu,kde se fotky z Instagramu automaticky sdílejí :)

      Vymazat
    2. A ještě tady na předchozí stránce budou hlavně fotky vrhu a Epíčka na této všechno :) https://www.facebook.com/Tajupln%C3%BD-sv%C4%9Bt-ko%C4%8Dek-903637836415464/?fref=ts

      Vymazat

Děkuji vám za milý komentář :)